03.05.2009

Sarpele casei

Credinta ca fiecare casa are sarpele sau protector,numit si ceasul casei,este atestata in toate zonele etnografice.Omorarea sarpelui casei se pedepsea cu moartea unui membru apropriat al familiei,femeie, daca murea serpoaica,barbat,daca murea sarpele.Sarpe este,conform unei informatii inregistrata in Bucovina,la toata casa.Unde este sarpe e noroc in casa,merge bine si nici rau,nici farmec nu se prinde.Fereasca Dumnezeu sa-l omori,ca indata moare unuld din gospodari.Acela se cheama sarpe de casa.S-au vazut astfel de serpi band lapte din strachina,de-a valma cu copiii.Copiii le dadeau cu lingura peste cap,plangand ca le mananca laptele,dar serpii mancau inainte,nu se suparau(Moldova,Muntenia).Cand isi facea aparitia in pragul casei,sarpele era vestitorul mortii.

9 comentarii :

  1. Iobi Eugenia Claudia10 septembrie 2011 la 01:30

    ȘARPELE CASEI, NU ESTE TOTUNA CU, CEEA CE SE CUNOAȘTE SUB NUMELE DE "CEASUL CASEI".
    "CEASUL CASEI" ESTE CU TOTUL ALTCEVA...MI-A FOST DAT SĂ-L AUD CU ANI ÎN URMĂ. AVEAM PE ATUNCI, CÂND L-AM AUZIT, ÎNTRE 23-25 DE ANI. ERA ORA 4 DIMINEAȚA.ALĂTURI DE MAMA ȘI DE SORA MEA, FĂCEAM ULTIMELE PREGĂTIRI, ÎNAINTE DE A PLECA LA BUCUREȘTI, SĂ SUSȚIN EXAMEN DE ADMITERE LA FACULTATE. LOCUIAM LA BLOC.DEODATĂ, ÎN LINIȘTEA CAMEREI(A DORMITORULUI), SE AUDE TICĂITUL UNUI CEAS:tic-tac!ticitac! TICĂITUL LUI SE AUZEA ÎNFUNDAT, DE PARCĂ AR FI FOST ASCUNS, BĂGAT UNDEVA. INIȚIAL, SORA MEA ASTA A ȘI CREZUT. CĂ ESTE VORBA DE VREUN CEAS DE-AL NOSTRU, CE A APUCAT SUB CINE-ȘTIE CE LUCRU. ȘI A ÎNCEPUT
    SĂ-L CAUTE.NU-L GĂSEA ÎNSĂ, DEȘI ÎL CĂUTA. IAR CEASUL, CONTINUA SĂ TICĂIE.DAR,APOI CA O INTUIȚIE, NE-AM DAT SEAMA DESPRE CE ESTE VORBA. ȘI, APROAPE LA UNISON AM EXCLAMAT, ALĂTURI DE MAMĂ ȘI SORA MEA:"ceasul casei!"MI-AM CONCENTRAT ATENȚIA, SPRE DIRECȚIA DIN CARE SE AUZEA TICĂITUL:pe unul din pereții dormitorului.CURIOZITATEA M-A FĂCUT SĂ-MI LIPESC URECHEA DE PERETE, PENTRU A-L AUZI MAI BINE. CE POT SPUNE? FENOMENUL ESTE FASCINANT. PARCĂ, ÎN PERETE AR FI FOST ASCUNS UN CEAS CE TICĂIA. TICĂITUL LUI SE AUZEA TOT ÎNFUNDAT. PARCĂ PERETELE AR FI AVUT INIMĂ. "CEASUL CASEI" "SE DEPLASA " DE-A LUNGUL PERETELUI.ACUM ÎI AUZEAI TICĂITUL "AICI" ,IAR ÎNSECUNDA URMĂTOARE, TICĂITUL PĂREA CĂ I SE STINGE, PENTRU A SE AUZI "MAI ÎN FAȚĂ", DE-A LUNGUL PERETELUI.ȘI, TOT AȘA, I-AM URMĂRIT TICĂITUL, DE-A LUNGUL PERETELUI, PÂNĂ CE ACESTA S-A STINS.
    SUNT FEL ȘI FEL DE EXPLICAȚII, CE SE DAU ACESTUI FENOMEN: cum că, ar fi prevestitor de rele, că, în locul unde se aude , se deschid falii temporale.CINE ȘTIE? EU AM EXPLICAȚIA MEA:fenomenul(CEASUL CASEI), nu are nicio logică.CRED CĂ NOI OAMENII, ÎNCERCĂM SĂ CĂUTĂM,DAR MAI ALES SĂ GĂSIM EXPLICAȚII UNOR FENOMENE, DINTR-UN INSTINCT DE AUTOCONSERVARE AL SUFLETULUI NOSTRU. INSTINCT DE AUTOCONSERVARE AL SUFLETULUI, PROVENIT, DIN TEAMA CĂ, ÎN ÎNCERCAREA DE A GĂSI O EXPLICAȚIE UNUI FENOMEN, S-AR PUTEA SĂ NU GĂSIM NICIO EXPLICAȚIE. ȘI, ACEASTĂ TEAMĂ INTERIOARĂ, SĂ FIE DE FAPT, EXPLICAȚIA FENOMENULUI, CE ÎNCERCĂM A-L DESCOPERI.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iobi Eugenia Claudia10 septembrie 2011 la 01:52

    îmi cer scuze față de cititori, pentru felul cum s-a încadrat comentariul în pagină: felul cum s-au despărțit, unele cuvinte.
    Astfel, cuvinte precum "să-l aud" ,"i-am urmărit ticăitul",se scriu, de-a lungul rândului respectiv, iar nu se scrie, de pildă"să" pe un rând din propoziție sau frază,iar"l aud", pe rândul următor, deoarece nu este vorba de un singur cuvânt.Sunt părți de vorbire diferite:verbul"să aud", respectiv, pronumele personal, forma neaccentuată,"l".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e frumos sa corectezi pe altii, nu e cazul sa arati cat esti de inganfata, oameni si-au impartasit povestile si problemele lor, cine stie romana intelege!

      Ștergere
    2. bai "ANONIM" ! - da'habauc esti . Vezi ca doamna s-a auto corectat . Incultule !

      Ștergere
  3. Bună ziua, sunt Allison Howarts După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, sa despărțit de mine, am făcut tot posibilul să-l aduc înapoi, dar totul a fost zadarnic, l-am vrut atât de mult din cauza dragostei pe care o am pentru el, L-am rugat cu totul, am făcut promisiuni, dar a refuzat. Mi-am explicat problema prietenei mele și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care să mă ajute să arunc o vrajă care să-l aducă înapoi, dar eu sunt tipul care niciodată nu credea în vrajă, nu aveam de ales decât să încerc, mi-a trimis poșta de vrajă și mi-a spus că nu există nici o problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că fostul meu se va întoarce la mine în trei zile, a aruncat vraja și în mod surprinzător în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Ex-ul meu ma sunat, eram atât de surprins, am răspuns la telefon și tot ce mi-a spus a fost că a fost atât de rău pentru tot ce sa întâmplat încât a vrut să mă întorc la el, că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și am mers la el, așa am început să trăim împreună din fericire din nou. De atunci, am promis că oricine știu că are o problemă de relație, aș fi de ajutor pentru o astfel de persoană, referindu-mă la singurul vrăjitor real și puternic care ma ajutat cu propria mea problemă. email: ogagakunta@gmail.com puteți să-l trimiteți prin e-mail dacă aveți nevoie de asistență în relația dvs. sau în orice alt caz sau pe WhatsApp pe +2348069032895
    1) vrăji vrăji
    2) vrăji pierdute
    3) Vrăjile divorțului
    4) Vrăjile căsătoriei
    5) Vraja de legare.
    6) vrăji de rupere
    7) Înlăturați un iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău / vraja de loterie
    9) doresc să-ți satisfacă iubitul
    Contactați acest mare om dacă aveți o problemă pentru o soluție durabilă
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Când l-am găsit pe Dr Wealthy, am avut nevoie disperată de a-mi aduce înapoi pe fostul meu iubit. Mi-a lăsat o altă femeie. Sa intamplat atat de repede si nu am avut nici un fel de spus in situatia asta. El ma scos după trei ani fără explicații. Îl contactez pe dr. Wealthy prin intermediul site-ului său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte de a mă putea ajuta și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La puțin timp după ce și-a făcut vraja, prietenul meu a început să mă mai trimită din nou și sa simțit oribil pentru ceea ce tocmai mi-a pus. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și el știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și apoi a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când dr. Wealthy ma ajutat, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Îi recomand foarte mult pe Dr Wealthy pentru oricine care are nevoie de ajutor. E-mail: wealthylovespell@gmail.com, sunați-l sau adăugați-l pe ceapre prin: +2348105150446

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă aveți nevoie de vreun ajutor spiritual pentru oricare dintre acestea:
    Ia-ți dragostea înapoi, Fructul mucoasei, Fibroidul, boom-ul de afaceri, descoperirea financiară, îmbogățiți fără ritual, faceți așa cum spun, visul rău, promisiunea și lipsa, epilepsia,
    FYI Numirea politică, aprobarea vizei, cancerul, petrecerea și revenirea, norocul, sănătatea naturală, accidentul vascular cerebral, celulă, celulele ccle, impotența, victoria, promovarea la locul de muncă,
    și multe altele, contactați adresa de e-mail: Ededetemple@gmail.com SAU ce aplicație +38972751056 ....

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua ma numesc Sophia Peter din Statele Unite. Sunt aici pentru a depune mărturie despre o mare și puternică casetă de vrajă numită preot jungunu, am fost atât de confuză și devastată când iubitul meu m-a părăsit pentru o altă fată. Aveam nevoie de el înapoi cu disperare pentru că îl iubisem atât de mult. Așa că m-a ajutat să arunc o vraja de dragoste de întoarcere asupra soțului meu și tocmai în 48 de ore soțul meu s-a întors la mine plângând și cerându-mi iertarea. preotul jungunu l-a eliberat să știe cât de mult am iubit și l-am dorit înapoi. Și El a deschis, de asemenea, ochii pentru a imagina câtă dragoste avem în comun. Pe măsură ce scriu această mărturie acum sunt cea mai fericită femeie de pe pământ. Vreau să recomand această mare cască de vrăjă oricărui care are cu adevărat nevoie de o soluție urgentă pentru o distrugere a dragostei Trimiteți un e-mail la; drjungunusolutionspell@gmail.com. Sau Ce-Aplicați telefonul său.+2348032517618.

    RăspundețiȘtergere

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost